jueves, 3 de septiembre de 2009

CATALUNYA

La muntanya riallera
s’atansava vora el mar
preguntant-li, falaguera:
“algun jorn m’estimaràs?
Bé prou saps que sóc fadrina
i que estic buscant marit.
Que sóc manyaga i polida
com un ventet al matí.
Sóc galana i ben plantada
com un somni ben forjat.
Semblen mes formes tallades
pels Déus d’Olimp escapats.
Tinc cingles que s’arrengleren
abocant-se a l’espadat, mes,
també tinc prats plens d’herba
que formen bells embrancats.
Tinc obagues silencioses
i rierols cantellosos,
i boscos que esporugueixen
el més ardit i valent.
I si oferint-te mes prendes,
oh, aimat! encara no em vols,
callaré plorant mes penes
amb el més gran desconsol”.
El vell mar se l’escoltava
i ben fort li contestà:
“No ploris pas, estimada,
puig no tens dret a plorar.
Que ja un jorn vas ser meva
perquè et vaig posseir,
mes tes aigües i tes carenes
formaren un infinit.
Tens clavades a les roques
les restes d’aquella unió.
Allí trobaràs les mostres
del que fou un gran amor.
Milions d’anys ens contemplarem
units al mateix destí.
Vols altra volta tornar-hi?
Tan gran és el teu oblit?
Asserena’t, estimada,
conforma’t. Tingues present
que són les terres preuades
el millor record que tens.
I si veus que en tes entranyes
l’esperança es fa punyent,
t’enviaré més onades
i amb elles et besaré.
Serà tan dolça besada,
serà tan suau sa remor,
que et sentiràs estimada
com mai en el món ningú fou”.



Teresa Roig. Residència San Francesc

No hay comentarios:

Publicar un comentario